Erhverv

Ung virksomhed kom godt fra start og kigger nu frem mod et spændende 2023 med mere vækst

Den danske virksomhed, FINICC, har formået at ramme plet med deres nichepræget forretning. Greb, knopper, knager og dørhåndtag. Lige præcis dét er produktsortimentet hos den 100% danskejet onlineshop, som har ramt ned i flere populære boligtrends.

John Boye Rasmussen og Louise Boye Feldborg grundlagde i sommeren 2021, virksomheden, FINICC. Lige siden har de oplevet en stor interesse fra kunderne, som ønsker at pryde deres boligindretning med flotte greb og knopper i alverdens farvenuancer og materialer.

2023 med fokus på udvidelse af sortimentet og stigende vækst

2022 var et spændende år for FINICC, hvor der for alvor kom vind i sejlene. Virksomheden formoder, at 2023 bliver endnu et spændende år – og hvor der står mere udvikling og vækst på programmet.

FINICC udvider jævnligt sortimentet med nye danske og internationale brands, som specialiserer sig i kvalitetsgreb – og knopper. Lige præcis på dén måde kan de tilfredsstille kundernes efterspørgsel og tilbyde tusindvis af greb og knopper, som rammer en bred vifte af forskellige indretningsstile. Find de mange greb her.

DIY med greb og knopper i et hav af materialer

DIY (Do It Yourself) hitter som aldrig før. Og flere og flere kaster sig ud i boligprojekter, som kan gøre indretningen både personlig og unik. En samfundstendens viser samtidig, at hele forbrugskulturen er på vej ned. Danskerne strømmer til diverse genbrugsbutikker, hvor de genopfrisker gamle møbler med nye greb og knopper. FINICC har således formået at ramme ned i en udvikling og samfundstrend, som kan ses i virksomhedens stigende trafik og omsætning af de både moderne og traditionelle greb.

Blandt FINICCs sortiment er det især messinggreb og trægreb, som hitter i stor stil blandt danskerne. Messing er en farve, som går i perfekt harmoni med den skandinaviske indretning, som ellers kan have en tendens til at fremstå en smule grå og kedelig i dets udtryk. Men med messing og træ får man skruet op for både hyggen og varmen i indretningen, som kan bruges overalt i boligen – både køkkenet, badeværelset, stuen og entreen.

Nichepræget virksomhed med stor relevans

John Boye Rasmussen fortæller, at de i virksomheden havde forventet, at det ville tage længere tid, før de ville nå det niveau, som virksomheden er på i dag. Det giver et positivt udtryk for, at der måske ikke er tale om en så lille niche, som de havde troet.

I 2023 kommer fokusområderne til at ligge på FINICCs sociale kanaler, hvor de vil kunne nå ud til endnu flere kunder. Derudover er der stor fokus på, at sortimentet af dørhåndtag udvides markant, så kunderne kan forvente et tilsvarende bredt og inspirerende niveau i den nye kategori, som der i dag er indenfor køkkengreb og møbelknopper.

Når 2023 lakker mod enden, og kalenderen viser 2024, så forventer FINICC at have tredoblet forretningen fra 2022. ”Men så skal der også løbes hurtigt” afslutter John Boye Rasmussen.

Kommentarer